Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil

PDF
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 1 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 2 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 3 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 4 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 5 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 6 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 7 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 8 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 9 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 10 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 11 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 12 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 13 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 14 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 15 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 16 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 17 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 18 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 19 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 20 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 21 - Autoline
Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil | Bild 22 - Autoline
Intresserad av annonsen?
1/22
PDF
77 500 €
Nettopris
≈ 853 000 kr
Kontakta säljaren
Tillverkare: Scania
Typ: tippbil
Tillverkningsår: 2018-06
Första registrering: 2018-06
Miltal: 367 636 km
Lastkapacitet: 22 525 kg
Nettovikt: 16 475 kg
Bruttovikt: 39 000 kg
Plats: Nederländerna Marknesse6523 km to "United States/Columbus"
Återförsäljares lager-ID: 113735
Publiceringsdatum: igår
Beskrivning
Drifttyp: Bakhjulsdrift
Motor
Kraft: 580 hk (426 kW)
Bränsle: diesel
Volym: 16 353 cm³
Cyl num: 4
Euro: Euro 6
Växellåda
Typ: automatisk
Växlar: 12
Axlar
Axlar: 4
Axelkonfiguration: 8x4
Fjädring: fjäder/luft
Hjulbas: 4 550 mm
Dubbla hjul
Första axel: 385/65R22.5, bromsar - skiva
Andra axel: 385/65R22.5, bromsar - skiva
Trejde axel: 315/80R22.5, bromsar - skiva
Fjärde axeln: 315/80R22.5, bromsar - skiva
Bromsar
Intarder
Retarder
Hytt
Sovplats
Säkerhetsfunktioner
Differentialspärr
Tilläggsutrustning
PTO
AdBlue-tanken
Skick
Skick: begagnade
Mer information
Färg: vit

Mer information — Scania R580 V8 NGS | 8X4 | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil

Svenska
Framaxel 1: Däckets storlek: 385/65R22.5; Max. axellast: 9000 kg; Styrning; Däckprofil vänster: 40%; Däckprofil rätt: 40%
Framaxel 2: Däckets storlek: 385/65R22.5; Max. axellast: 9000 kg; Styrning; Däckprofil vänster: 40%; Däckprofil rätt: 40%
Bakaxel 1: Däckets storlek: 315/80R22.5; Max. axellast: 10500 kg; Däckprofil inuti vänster: 40%; Däckprofil lämnades utanför: 40%; Däckprofil innanför höger: 40%; Däckprofil utanför höger: 40%; Minskning: minskning av nav
Bakaxel 2: Däckets storlek: 315/80R22.5; Max. axellast: 10500 kg; Däckprofil inuti vänster: 30%; Däckprofil lämnades utanför: 30%; Däckprofil innanför höger: 30%; Däckprofil utanför höger: 30%; Minskning: minskning av nav
Tippbil: Bakom
Allmänt tillstånd: bra
Tekniskt tillstånd: bra
Optiskt tillstånd: bra
For sale:

Make and model: Scania R580 NGS
Wheel formula: 8x4
First registration: 25-06-2018
VIN: YS2R8X40002144754
Mileage: 367.636 km
Construction: Kipper
Wheelbase: 4.55 m
GVW: 39.000 kg
CVW: 66.000 kg
Empty weight: 16.475 kg
Loading capacity: 22.525 kg

Engine:
Power: 427 KW / 580 HP
Cylinders: 8
Cylinder volume: 16.353 cm3
Emission standard: EURO 6

Gearbox: Opti cruise with retarder

Suspension | Weights | Tyres:
1st Axle: Steel | 9.000 kg | 385/65R22.5 40%
2nd Axle: Steel | 9.000 kg | 385/65R22.5 40%
3rd Axle: Air | 10.500 kg | 315/80R22.5 40%
4th Axle: Air | 10.500 kg | 315/80R22.5 30%

General specifications:
Retarder
Hub reduction
Trailer connection
Hydraulic system
PTO
Trailer hydraulics
Aluminium tank
Top bar with lights
Flashlights
LED working lights
LED taillights
Differential locks
Ad blue

Cabin specifications:
1 bed
Climate control
Parking heater
Radio with navigation
Camera
Cruise control
High line
Leather seats
Heated and cooled seats

Construction specification:
Rear tipper
Brand: Istrail
Body heating
Hydraulic tailgate

Of course, we have more pictures and information available, and we are looking forward to helping you.

Worldwide delivery is possible!

For more information, please contact our sales department:

Office: visa kontakter
Mobile/ Whatsapp : visa kontakter
Mail : visa kontakter
web: visa kontakter

Hulleman Trucks B.V.
D.P.A. Weeversstraat 2
8316 GG Marknesse - Holland

= More information =

Front axle 1: Tyre size: 385/65R22.5; Max. axle load: 9000 kg; Steering; Tyre profile left: 40%; Tyre profile right: 40%
Front axle 2: Tyre size: 385/65R22.5; Max. axle load: 9000 kg; Steering; Tyre profile left: 40%; Tyre profile right: 40%
Rear axle 1: Tyre size: 315/80R22.5; Max. axle load: 10500 kg; Tyre profile left inner: 40%; Tyre profile left outer: 40%; Tyre profile right outer: 40%; Tyre profile right outer: 40%; Reduction: hub reduction
Rear axle 2: Tyre size: 315/80R22.5; Max. axle load: 10500 kg; Tyre profile left inner: 30%; Tyre profile left outer: 30%; Tyre profile right outer: 30%; Tyre profile right outer: 30%; Reduction: hub reduction
Tipper: Back
General condition: good
Technical condition: good
Visual appearance: good
Please contact Robert Hulleman for more information
Přední náprava 1: Velikost pneumatiky: 385/65R22.5; Max. zatížení nápravy: 9000 kg; Řízení; Profil pneumatiky vlevo: 40%; Profil pneumatiky vpravo: 40%
Přední náprava 2: Velikost pneumatiky: 385/65R22.5; Max. zatížení nápravy: 9000 kg; Řízení; Profil pneumatiky vlevo: 40%; Profil pneumatiky vpravo: 40%
Zadní náprava 1: Velikost pneumatiky: 315/80R22.5; Max. zatížení nápravy: 10500 kg; Profil pneumatiky uvnitř vlevo: 40%; Profil pneumatiky ponecháno venku: 40%; Profil pneumatiky uvnitř vpravo: 40%; Profil pneumatiky vpravo venku: 40%; Redukce: redukce náboje
Zadní náprava 2: Velikost pneumatiky: 315/80R22.5; Max. zatížení nápravy: 10500 kg; Profil pneumatiky uvnitř vlevo: 30%; Profil pneumatiky ponecháno venku: 30%; Profil pneumatiky uvnitř vpravo: 30%; Profil pneumatiky vpravo venku: 30%; Redukce: redukce náboje
Sklápěč: Za
Obecný stav: dobrý
Technický stav: dobrý
Optický stav: dobrý
Vorderachse 1: Refenmaß: 385/65R22.5; Max. Achslast: 9000 kg; Gelenkt; Reifen Profil links: 40%; Reifen Profil rechts: 40%
Vorderachse 2: Refenmaß: 385/65R22.5; Max. Achslast: 9000 kg; Gelenkt; Reifen Profil links: 40%; Reifen Profil rechts: 40%
Hinterachse 1: Refenmaß: 315/80R22.5; Max. Achslast: 10500 kg; Reifen Profil links innnerhalb: 40%; Reifen Profil links außen: 40%; Reifen Profil rechts innerhalb: 40%; Reifen Profil rechts außen: 40%; Reduzierung: Ausenplanetenachsen
Hinterachse 2: Refenmaß: 315/80R22.5; Max. Achslast: 10500 kg; Reifen Profil links innnerhalb: 30%; Reifen Profil links außen: 30%; Reifen Profil rechts innerhalb: 30%; Reifen Profil rechts außen: 30%; Reduzierung: Ausenplanetenachsen
Kipper: Hinten
Allgemeiner Zustand: gut
Technischer Zustand: gut
Optischer Zustand: gut
Wenden Sie sich an Robert Hulleman, um weitere Informationen zu erhalten.
Foraksel 1: Dækstørrelse: 385/65R22.5; Maks. akselbelastning: 9000 kg; Styretøj; Dækprofil venstre: 40%; Dækprofil højre: 40%
Foraksel 2: Dækstørrelse: 385/65R22.5; Maks. akselbelastning: 9000 kg; Styretøj; Dækprofil venstre: 40%; Dækprofil højre: 40%
Bagaksel 1: Dækstørrelse: 315/80R22.5; Maks. akselbelastning: 10500 kg; Dækprofil venstre indvendige: 40%; Dækprofil venstre udvendige: 40%; Dækprofil højre udvendige: 40%; Dækprofil højre udvendige: 40%; Reduktion: navreduktion
Bagaksel 2: Dækstørrelse: 315/80R22.5; Maks. akselbelastning: 10500 kg; Dækprofil venstre indvendige: 30%; Dækprofil venstre udvendige: 30%; Dækprofil højre udvendige: 30%; Dækprofil højre udvendige: 30%; Reduktion: navreduktion
Tiplad: Tilbage
Overordnet stand: god
Teknisk stand: god
Visuelt udseende: god
Eje delantero 1: Tamaño del neumático: 385/65R22.5; Carga máxima del eje: 9000 kg; Dirección; Dibujo del neumático izquierda: 40%; Dibujo del neumático derecha: 40%
Eje delantero 2: Tamaño del neumático: 385/65R22.5; Carga máxima del eje: 9000 kg; Dirección; Dibujo del neumático izquierda: 40%; Dibujo del neumático derecha: 40%
Eje trasero 1: Tamaño del neumático: 315/80R22.5; Carga máxima del eje: 10500 kg; Dibujo del neumático izquierda interior: 40%; Dibujo del neumático izquierda exterior: 40%; Dibujo del neumático derecha exterior: 40%; Dibujo del neumático derecha exterior: 40%; Reducción: reducción de cubo
Eje trasero 2: Tamaño del neumático: 315/80R22.5; Carga máxima del eje: 10500 kg; Dibujo del neumático izquierda interior: 30%; Dibujo del neumático izquierda exterior: 30%; Dibujo del neumático derecha exterior: 30%; Dibujo del neumático derecha exterior: 30%; Reducción: reducción de cubo
Volquete: Trasera
Estado general: bueno
Estado técnico: bueno
Estado óptico: bueno
Essieu avant 1: Dimension des pneus: 385/65R22.5; Charge maximale sur essieu: 9000 kg; Direction; Sculptures des pneus gauche: 40%; Sculptures des pneus droite: 40%
Essieu avant 2: Dimension des pneus: 385/65R22.5; Charge maximale sur essieu: 9000 kg; Direction; Sculptures des pneus gauche: 40%; Sculptures des pneus droite: 40%
Essieu arrière 1: Dimension des pneus: 315/80R22.5; Charge maximale sur essieu: 10500 kg; Sculptures des pneus gauche interne: 40%; Sculptures des pneus gauche externe: 40%; Sculptures des pneus droit externe: 40%; Sculptures des pneus droit externe: 40%; Réduction: moyeux réducteurs
Essieu arrière 2: Dimension des pneus: 315/80R22.5; Charge maximale sur essieu: 10500 kg; Sculptures des pneus gauche interne: 30%; Sculptures des pneus gauche externe: 30%; Sculptures des pneus droit externe: 30%; Sculptures des pneus droit externe: 30%; Réduction: moyeux réducteurs
Kipper: Arrière
État général: bon
État technique: bon
État optique: bon
Első tengely 1: Gumiabroncs mérete: 385/65R22.5; Maximális tengelyterhelés: 9000 kg; Kormányzás; Gumiabroncs profilja balra: 40%; Gumiabroncs profilja jobbra: 40%
Első tengely 2: Gumiabroncs mérete: 385/65R22.5; Maximális tengelyterhelés: 9000 kg; Kormányzás; Gumiabroncs profilja balra: 40%; Gumiabroncs profilja jobbra: 40%
Hátsó tengely 1: Gumiabroncs mérete: 315/80R22.5; Maximális tengelyterhelés: 10500 kg; Gumiabroncs profilja belül balra: 40%; Gumiabroncs profilja kint maradt: 40%; Gumiabroncs profilja belül jobbra: 40%; Gumiabroncs profilja kívül jobbra: 40%; Csökkentés: kerékagy-csökkentés
Hátsó tengely 2: Gumiabroncs mérete: 315/80R22.5; Maximális tengelyterhelés: 10500 kg; Gumiabroncs profilja belül balra: 30%; Gumiabroncs profilja kint maradt: 30%; Gumiabroncs profilja belül jobbra: 30%; Gumiabroncs profilja kívül jobbra: 30%; Csökkentés: kerékagy-csökkentés
Billenőplatós: A mögött
Általános állapot: jó
Műszaki állapot: jó
Optikai állapot: jó
Asse anteriore 1: Dimensioni del pneumatico: 385/65R22.5; Carico massimo per asse: 9000 kg; Sterzo; Profilo del pneumatico sinistra: 40%; Profilo del pneumatico destra: 40%
Asse anteriore 2: Dimensioni del pneumatico: 385/65R22.5; Carico massimo per asse: 9000 kg; Sterzo; Profilo del pneumatico sinistra: 40%; Profilo del pneumatico destra: 40%
Asse posteriore 1: Dimensioni del pneumatico: 315/80R22.5; Carico massimo per asse: 10500 kg; Profilo del pneumatico interno sinistro: 40%; Profilo del pneumatico lasciato all'esterno: 40%; Profilo del pneumatico interno destro: 40%; Profilo del pneumatico esterno destro: 40%; Riduzione: riduzione del mozzo
Asse posteriore 2: Dimensioni del pneumatico: 315/80R22.5; Carico massimo per asse: 10500 kg; Profilo del pneumatico interno sinistro: 30%; Profilo del pneumatico lasciato all'esterno: 30%; Profilo del pneumatico interno destro: 30%; Profilo del pneumatico esterno destro: 30%; Riduzione: riduzione del mozzo
Ribaltabile: Dietro
Stato generale: buono
Stato tecnico: buono
Stato ottico: buono
For sale:

Make and model: Scania R580 NGS
Wheel formula: 8x4
First registration: 25-06-2018
VIN: YS2R8X40002144754
Mileage: 367.636 km
Construction: Kipper
Wheelbase: 4.55 m
GVW: 39.000 kg
CVW: 66.000 kg
Empty weight: 16.475 kg
Loading capacity: 22.525 kg

Engine:
Power: 427 KW / 580 HP
Cylinders: 8
Cylinder volume: 16.353 cm3
Emission standard: EURO 6

Gearbox: Opti cruise with retarder

Suspension | Weights | Tyres:
1st Axle: Steel | 9.000 kg | 385/65R22.5 40%
2nd Axle: Steel | 9.000 kg | 385/65R22.5 40%
3rd Axle: Air | 10.500 kg | 315/80R22.5 40%
4th Axle: Air | 10.500 kg | 315/80R22.5 30%

General specifications:
Retarder
Hub reduction
Trailer connection
Hydraulic system
PTO
Trailer hydraulics
Aluminium tank
Top bar with lights
Flashlights
LED working lights
LED taillights
Differential locks
Ad blue

Cabin specifications:
1 bed
Climate control
Parking heater
Radio with navigation
Camera
Cruise control
High line
Leather seats
Heated and cooled seats

Construction specification:
Rear tipper
Brand: Istrail
Body heating
Hydraulic tailgate

Of course, we have more pictures and information available, and we are looking forward to helping you.

Worldwide delivery is possible!

For more information, please contact our sales department:

Office: visa kontakter
Mobile/ Whatsapp : visa kontakter
Mail : visa kontakter
web: visa kontakter

Hulleman Trucks B.V.
D.P.A. Weeversstraat 2
8316 GG Marknesse - Holland

= Meer informatie =

Vooras 1: Bandenmaat: 385/65R22.5; Max. aslast: 9000 kg; Meesturend; Bandenprofiel links: 40%; Bandenprofiel rechts: 40%
Vooras 2: Bandenmaat: 385/65R22.5; Max. aslast: 9000 kg; Meesturend; Bandenprofiel links: 40%; Bandenprofiel rechts: 40%
Achteras 1: Bandenmaat: 315/80R22.5; Max. aslast: 10500 kg; Bandenprofiel linksbinnen: 40%; Bandenprofiel linksbuiten: 40%; Bandenprofiel rechtsbinnen: 40%; Bandenprofiel rechtsbuiten: 40%; Reductie: naafreductie
Achteras 2: Bandenmaat: 315/80R22.5; Max. aslast: 10500 kg; Bandenprofiel linksbinnen: 30%; Bandenprofiel linksbuiten: 30%; Bandenprofiel rechtsbinnen: 30%; Bandenprofiel rechtsbuiten: 30%; Reductie: naafreductie
Kipper: Achter
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Neem voor meer informatie contact op met Robert Hulleman
Oś przednia 1: Rozmiar opon: 385/65R22.5; Maksymalny nacisk na oś: 9000 kg; Układ kierowniczy; Profil opon lewa: 40%; Profil opon prawa: 40%
Oś przednia 2: Rozmiar opon: 385/65R22.5; Maksymalny nacisk na oś: 9000 kg; Układ kierowniczy; Profil opon lewa: 40%; Profil opon prawa: 40%
Oś tylna 1: Rozmiar opon: 315/80R22.5; Maksymalny nacisk na oś: 10500 kg; Profil opon lewa wewnętrzna: 40%; Profil opon lewa zewnętrzna: 40%; Profil opon prawa zewnętrzna: 40%; Profil opon prawa zewnętrzna: 40%; Redukcja: redukcja piasty
Oś tylna 2: Rozmiar opon: 315/80R22.5; Maksymalny nacisk na oś: 10500 kg; Profil opon lewa wewnętrzna: 30%; Profil opon lewa zewnętrzna: 30%; Profil opon prawa zewnętrzna: 30%; Profil opon prawa zewnętrzna: 30%; Redukcja: redukcja piasty
Wywrotka: Tył
Stan ogólny: dobrze
Stan techniczny: dobrze
Stan wizualny: dobrze
Eixo dianteiro 1: Tamanho dos pneus: 385/65R22.5; Máx carga por eixo: 9000 kg; Direção; Perfil do pneu esquerda: 40%; Perfil do pneu direita: 40%
Eixo dianteiro 2: Tamanho dos pneus: 385/65R22.5; Máx carga por eixo: 9000 kg; Direção; Perfil do pneu esquerda: 40%; Perfil do pneu direita: 40%
Eixo traseiro 1: Tamanho dos pneus: 315/80R22.5; Máx carga por eixo: 10500 kg; Perfil do pneu interior esquerdo: 40%; Perfil do pneu exterior esquerdo: 40%; Perfil do pneu exterior direito: 40%; Perfil do pneu exterior direito: 40%; Redução: redução do cubo
Eixo traseiro 2: Tamanho dos pneus: 315/80R22.5; Máx carga por eixo: 10500 kg; Perfil do pneu interior esquerdo: 30%; Perfil do pneu exterior esquerdo: 30%; Perfil do pneu exterior direito: 30%; Perfil do pneu exterior direito: 30%; Redução: redução do cubo
Camião basculante: Retroceder
Estado geral: bom
Estado técnico: bom
Aspeto visual: bom
Передний мост 1: Размер шин: 385/65R22.5; Макс. нагрузка на ось: 9000 kg; Рулевое управление; Профиль шин слева: 40%; Профиль шин справа: 40%
Передний мост 2: Размер шин: 385/65R22.5; Макс. нагрузка на ось: 9000 kg; Рулевое управление; Профиль шин слева: 40%; Профиль шин справа: 40%
Задний мост 1: Размер шин: 315/80R22.5; Макс. нагрузка на ось: 10500 kg; Профиль шин левое внутреннее: 40%; Профиль шин левое внешнее: 40%; Профиль шин правое внешнее: 40%; Профиль шин правое внешнее: 40%; Редуктор: редуктор ступицы
Задний мост 2: Размер шин: 315/80R22.5; Макс. нагрузка на ось: 10500 kg; Профиль шин левое внутреннее: 30%; Профиль шин левое внешнее: 30%; Профиль шин правое внешнее: 30%; Профиль шин правое внешнее: 30%; Редуктор: редуктор ступицы
Самосвал: Сзади
Общее состояние: хорошее
Техническое состояние: хорошее
Внешнее состояние: хорошее
Predná náprava 1: Veľkosť pneumatiky: 385/65R22.5; Max. zaťaženie nápravy: 9000 kg; Riadenie; Profil pneumatiky vľavo: 40%; Profil pneumatiky vpravo: 40%
Predná náprava 2: Veľkosť pneumatiky: 385/65R22.5; Max. zaťaženie nápravy: 9000 kg; Riadenie; Profil pneumatiky vľavo: 40%; Profil pneumatiky vpravo: 40%
Zadná náprava 1: Veľkosť pneumatiky: 315/80R22.5; Max. zaťaženie nápravy: 10500 kg; Profil pneumatiky vnútri vľavo: 40%; Profil pneumatiky ponechané vonku: 40%; Profil pneumatiky vnútri vpravo: 40%; Profil pneumatiky mimo pravej strany: 40%; Redukcia: redukcia náboja
Zadná náprava 2: Veľkosť pneumatiky: 315/80R22.5; Max. zaťaženie nápravy: 10500 kg; Profil pneumatiky vnútri vľavo: 30%; Profil pneumatiky ponechané vonku: 30%; Profil pneumatiky vnútri vpravo: 30%; Profil pneumatiky mimo pravej strany: 30%; Redukcia: redukcia náboja
Sklápač: Za
Všeobecný stav: dobré
Technický stav: dobré
Optický stav: dobré
Viktigt
Detta erbjudande är endast för vägledning. Begär mer exakt information från säljaren.
Köptips
Säkerhetstips
Säljarverifiering

Om du väljer att köpa utrustning till ett lågt pris, se till att du kommunicerar med den riktiga säljaren. Ta reda på så mycket information om ägaren av utrustningen som möjligt. Ett sätt att fuska är att representera dig själv som ett riktigt företag. Vid misstanke, informera oss om detta för ytterligare kontroll, via feedbackformuläret.

Priskoll

Innan du bestämmer dig för att göra ett köp, granska noga flera försäljningserbjudanden för att förstå den genomsnittliga kostnaden för din utvalda utrustning. Om priset på erbjudandet du tycker är mycket lägre än liknande erbjudanden, tänk på det. En betydande prisskillnad kan indikera dolda fel eller försök från säljaren att begå bedrägliga handlingar.

Köp inte produkter där priset är för annorlunda än genomsnittspriset för liknande utrustning.

Ge inte samtycke till tvivelaktiga löften och förbetalda varor. Om du är osäker, var inte rädd för att klargöra detaljer, be om ytterligare fotografier och dokument för utrustning, kontrollera dokumentens äkthet, ställ frågor.

Tvivelaktig förskottsbetalning

Den vanligaste typen av bedrägeri. Oärliga säljare kan begära en viss förskottsbetalning för att "boka" din rätt att köpa utrustning. Således kan bedragare erhålla ett stort belopp och försvinna, utan att ni kan få kontakt längre.

Varianter av detta bedrägeri kan innefatta:
  • Överföring av förskottsbetalning till kortet
  • Gör ingen förskottsbetalning utan pappersarbete som bekräftar processen att överföra pengar, om säljaren är osäker i meddelandet.
  • Överföring till "Trustee"-kontot
  • En sådan förfrågan borde vara alarmerande, du kommer sannolikt att kommunicera med en bedragare.
  • Överföring till ett företagskonto med ett liknande namn
  • Var försiktig, bedragare kan dölja sig som kända företag, och gör små ändringar av namnet. Överför inte pengar om företagets namn är i tvivel.
  • Byte av egna uppgifter i fakturan till ett verkligt företag
  • Innan du gör en överföring, se till att de angivna uppgifterna är korrekta och om de avser det angivna företaget.
Har du upptäckt ett bedrägeri?
Låt oss veta
Säkerhetstips
PDF
Säljer du maskiner eller fordon?
Du kan göra det med oss!
Liknande annonser
Scania R650 V8 NGS | 6X4 | FULL STEEL | BIG AXLES | RETARDER | EURO 6 tippbil
1
VIDEO
69 500 € ≈ 764 900 kr
Tippbil
2019
413 782 km
Kraft 650 hk (478 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 17 115 kg Axelkonfiguration 6x4 Fjädring fjäder/fjäder
Nederländerna, Marknesse
Hulleman Trucks B.V.
20 år på Autoline
Kontakta säljaren
73 000 € ≈ 803 400 kr
Tippbil
2019
273 639 km
Kraft 411 hk (302 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 21 720 kg Axelkonfiguration 8x4 Fjädring fjäder/luft
Nederländerna, Andelst
CLEANMAT
14 år på Autoline
Kontakta säljaren
83 500 € ≈ 919 000 kr
Tippbil
2016
325 050 km
Kraft 489 hk (359 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 13 100 kg Axelkonfiguration 8x4 Fjädring luft/luft
Nederländerna, Andelst
CLEANMAT
14 år på Autoline
Kontakta säljaren
67 950 € ≈ 747 900 kr
Tippbil
2019
830 702 km
Kraft 500 hk (368 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 18 453 kg Axelkonfiguration 8x2 Fjädring luft/luft
Nederländerna, Groot-Ammers
RH Trucks BV
10 år på Autoline
Kontakta säljaren
54 750 € ≈ 602 600 kr
Tippbil
2016
433 472 km
Kraft 580 hk (426 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 19 425 kg Axelkonfiguration 8x4 Fjädring fjäder/fjäder
Nederländerna, Marknesse
Hulleman Trucks B.V.
20 år på Autoline
Kontakta säljaren
89 776 € ≈ 988 100 kr
Tippbil
2017
298 126 km
Kraft 612 hk (450 kW) Bränsle diesel Axelkonfiguration 8x4 Fjädring luft/luft
Nederländerna, Wijchen
KW Automotive
3 år på Autoline
Kontakta säljaren
69 500 € ≈ 764 900 kr
Tippbil
2018
72 852 km
Kraft 340 hk (250 kW) Euro Euro 6 Last.kap. 6 574 kg Axelkonfiguration 6x2 Fjädring fjäder/luft
Nederländerna, Andelst
CLEANMAT
14 år på Autoline
Kontakta säljaren
135 000 € ≈ 1 486 000 kr
Tippbil
2018
231 085 km
Kraft 411 hk (302 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 10 655 kg Axelkonfiguration 6x6 Fjädring fjäder/fjäder
Nederländerna, Andelst
CLEANMAT
14 år på Autoline
Kontakta säljaren
59 750 € ≈ 657 600 kr
Tippbil
2016
422 846 km
Kraft 370 hk (272 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 5 815 kg Axelkonfiguration 4x4 Fjädring fjäder/fjäder
Nederländerna, Groot-Ammers
RH Trucks BV
10 år på Autoline
Kontakta säljaren
59 750 € ≈ 657 600 kr
Tippbil
2016
422 846 km
Kraft 370 hk (272 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 5 815 kg Axelkonfiguration 4x4 Fjädring fjäder/fjäder
Nederländerna, Groot-Ammers
RH Trucks BV
10 år på Autoline
Kontakta säljaren
39 900 € ≈ 439 100 kr
Tippbil
2017
160 100 km
Kraft 340 hk (250 kW) Euro Euro 6 Last.kap. 10 185 kg Volym 22 617 m³ Axelkonfiguration 6x2 Fjädring fjäder/luft
Nederländerna, Ede
JB Trading bv
11 år på Autoline
Kontakta säljaren
43 950 € ≈ 483 700 kr
Tippbil
2016
662 836 km
Kraft 581 hk (427 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 17 325 kg Axelkonfiguration 8x4
Nederländerna, Vuren
Kontakta säljaren
75 000 € ≈ 825 500 kr
Tippbil
2018
345 950 km
Kraft 462 hk (340 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 16 570 kg Axelkonfiguration 8x2 Fjädring fjäder/luft
Nederländerna, Andelst
CLEANMAT
14 år på Autoline
Kontakta säljaren
MAN TGS 49.460 10X8 TIPPER 309.000KM tippbil
1
72 900 € ≈ 802 300 kr
Tippbil
2018
309 000 km
Kraft 460 hk (338 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 27 920 kg Axelkonfiguration 10x8
Nederländerna, Schiedam
S-TRUCKS B.V.
21 år på Autoline
Kontakta säljaren
66 500 € ≈ 731 900 kr
Tippbil
2018
499 870 km
Kraft 530 hk (390 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 22 000 kg Axelkonfiguration 8x2 Fjädring luft/luft
Nederländerna, Vriezenveen
Thomas Trucks
14 år på Autoline
Kontakta säljaren
84 900 € ≈ 934 400 kr
Tippbil
2017
220 180 km
Kraft 430 hk (316 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 11 660 kg Axelkonfiguration 6x4
Nederländerna, Veghel
Kontakta säljaren
84 900 € ≈ 934 400 kr
Tippbil
2017
407 000 km
Kraft 428 hk (315 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 16 340 kg Axelkonfiguration 8x4 Fjädring fjäder/luft
Nederländerna, Schiedam
S-TRUCKS B.V.
21 år på Autoline
Kontakta säljaren
73 950 € ≈ 813 900 kr
Tippbil
2019
458 223 km
Kraft 530 hk (390 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 26 000 kg Axelkonfiguration 8x4 Fjädring fjäder/fjäder
Nederländerna, Groot-Ammers
RH Trucks BV
10 år på Autoline
Kontakta säljaren
80 000 € ≈ 880 500 kr
Tippbil
2019
220 860 km
Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 22 675 kg
Nederländerna, Almelo
Autohandel Gebr. Heinhuis
11 år på Autoline
Kontakta säljaren
89 900 € ≈ 989 400 kr
Tippbil
2018
350 749 km
Kraft 428 hk (315 kW) Euro Euro 6 Bränsle diesel Last.kap. 14 531 kg Axelkonfiguration 8x4
Nederländerna, Vuren
Kontakta säljaren