Mercedes-Benz Arocs SLT 4163 8x4/4 dragbil















Om du väljer att köpa utrustning till ett lågt pris, se till att du kommunicerar med den riktiga säljaren. Ta reda på så mycket information om ägaren av utrustningen som möjligt. Ett sätt att fuska är att representera dig själv som ett riktigt företag. Vid misstanke, informera oss om detta för ytterligare kontroll, via feedbackformuläret.
Innan du bestämmer dig för att göra ett köp, granska noga flera försäljningserbjudanden för att förstå den genomsnittliga kostnaden för din utvalda utrustning. Om priset på erbjudandet du tycker är mycket lägre än liknande erbjudanden, tänk på det. En betydande prisskillnad kan indikera dolda fel eller försök från säljaren att begå bedrägliga handlingar.
Köp inte produkter där priset är för annorlunda än genomsnittspriset för liknande utrustning.
Ge inte samtycke till tvivelaktiga löften och förbetalda varor. Om du är osäker, var inte rädd för att klargöra detaljer, be om ytterligare fotografier och dokument för utrustning, kontrollera dokumentens äkthet, ställ frågor.
Den vanligaste typen av bedrägeri. Oärliga säljare kan begära en viss förskottsbetalning för att "boka" din rätt att köpa utrustning. Således kan bedragare erhålla ett stort belopp och försvinna, utan att ni kan få kontakt längre.
- Överföring av förskottsbetalning till kortet
- Gör ingen förskottsbetalning utan pappersarbete som bekräftar processen att överföra pengar, om säljaren är osäker i meddelandet.
- Överföring till "Trustee"-kontot
- En sådan förfrågan borde vara alarmerande, du kommer sannolikt att kommunicera med en bedragare.
- Överföring till ett företagskonto med ett liknande namn
- Var försiktig, bedragare kan dölja sig som kända företag, och gör små ändringar av namnet. Överför inte pengar om företagets namn är i tvivel.
- Byte av egna uppgifter i fakturan till ett verkligt företag
- Innan du gör en överföring, se till att de angivna uppgifterna är korrekta och om de avser det angivna företaget.
Säljarens kontaktuppgifter
24/7 on companies Whatsapp




















- Blattfederung
- Luftfederung
- Lufthorn
- Schlafkabine
= Anmerkungen =
Getriebe : Automatik
Getriebe model : Mercedes PowerShift 3 / Turbo Retarder Clutch
Farbe : Grun
Anzahl Zylinder : 6
Radstand : 390 cm.
Kraftstofftank-Kapazität : 900 l.
Ladekapazität : 27020 kg.
Make: Mercedes Benz
Type: Arocs 4163 SLT 8x4/4
VIN: WDB9644161L965401
Year: 2015
Odometer: Ca. 493.000 km
Engine: EURO 6 / 15.6 L / 460 kW / 625 hp / 3000 Nm / Diesel / Inline 6
Transmission: Automatic / Mercedes PowerShift 3 / Turbo Retarder Clutch
First axle: 9.000 kg / Steel suspensoin / Tyres 385/65R22,5
Second axle: 8.000 kg / Air suspension / Tyres 385/65R22,5
Rear axles: 13.000 kg per axle / Steel suspension / Hub reduction / Tyres 315/80R22,5
Wheelbase: 3.900 mm
GVW: 41.000 kg
GCW: 250.000 kg
Equipment:
New Turbo Retarder Coupler + Transmission 08-2022
New Engine 03-2023
Cross-Member for heavy duty coupling, front,
Coupling Jaw 50 mm
Rocking RO*56E coupler at rear
Jost JSK 38-C1, axial fifth wheel on sliding frame
Fuel tank 900 L
AdBlue tank, 60 L
Orange warning lights
Working lamps
Air horn
Stainless steel tool boxes
Central greasing
Marker boards
2x Stairs
Diamond plate cover
= Weitere Informationen =
Allgemeine Informationen
Aufbau: Schwerlast
Getriebe
Getriebe: Mercedes PowerShift 3, Automatik
Achskonfiguration
Vorderachse: Refenmaß: 385/65R22,5; Max. Achslast: 9000 kg; Gelenkt
Mittenachse: Refenmaß: 385/65R22,5; Max. Achslast: 8000 kg; Gelenkt
Hinterachse 1: Refenmaß: 315/80R22,5; Max. Achslast: 13000 kg; Reduzierung: Ausenplanetenachsen
Hinterachse 2: Refenmaß: 315/80R22,5; Max. Achslast: 13000 kg; Reduzierung: Ausenplanetenachsen
Zustand
Allgemeiner Zustand: sehr gut
Technischer Zustand: sehr gut
Optischer Zustand: sehr gut
Finanzielle Informationen
Preis: Auf Anfrage
- Air horn
- Air suspension
- Leaf spring suspension
- Sleeper cab
= Remarks =
Transmission type : Automatic
Transmission model : Mercedes PowerShift 3 / Turbo Retarder Clutch
Colour : Green
Number of cylinders : 6
Wheelbase : 390 cm.
Fuel tank capacity : 900 l.
payload weight : 27020 kg.
Make: Mercedes Benz
Type: Arocs 4163 SLT 8x4/4
VIN: WDB9644161L965401
Year: 2015
Odometer: Ca. 493.000 km
Engine: EURO 6 / 15.6 L / 460 kW / 625 hp / 3000 Nm / Diesel / Inline 6
Transmission: Automatic / Mercedes PowerShift 3 / Turbo Retarder Clutch
First axle: 9.000 kg / Steel suspensoin / Tyres 385/65R22,5
Second axle: 8.000 kg / Air suspension / Tyres 385/65R22,5
Rear axles: 13.000 kg per axle / Steel suspension / Hub reduction / Tyres 315/80R22,5
Wheelbase: 3.900 mm
GVW: 41.000 kg
GCW: 250.000 kg
Equipment:
New Turbo Retarder Coupler + Transmission 08-2022
New Engine 03-2023
Cross-Member for heavy duty coupling, front,
Coupling Jaw 50 mm
Rocking RO*56E coupler at rear
Jost JSK 38-C1, axial fifth wheel on sliding frame
Fuel tank 900 L
AdBlue tank, 60 L
Orange warning lights
Working lamps
Air horn
Stainless steel tool boxes
Central greasing
Marker boards
2x Stairs
Diamond plate cover
= More information =
General information
Bodywork: Heavy load
Transmission
Transmission: Mercedes PowerShift 3, Automatic
Axle configuration
Front axle: Tyre size: 385/65R22,5; Max. axle load: 9000 kg; Steering
Middle axle: Tyre size: 385/65R22,5; Max. axle load: 8000 kg; Steering
Rear axle 1: Tyre size: 315/80R22,5; Max. axle load: 13000 kg; Reduction: hub reduction
Rear axle 2: Tyre size: 315/80R22,5; Max. axle load: 13000 kg; Reduction: hub reduction
Condition
General condition: very good
Technical condition: very good
Visual appearance: very good
Financial information
Price: On request
- Bladvering
- Luchthoorn
- Luchtvering
- Slaapcabine
= Bijzonderheden =
Versnellingstype : Automaat
Model versnellingsbak : Mercedes PowerShift 3 / Turbo Retarder Clutch
Kleur : Groen
Aantal cylinders : 6
Wielbasis : 390 cm.
Inhoud brandstoftank : 900 l.
Laadvermogen : 27020 kg.
Make: Mercedes Benz
Type: Arocs 4163 SLT 8x4/4
VIN: WDB9644161L965401
Year: 2015
Odometer: Ca. 493.000 km
Engine: EURO 6 / 15.6 L / 460 kW / 625 hp / 3000 Nm / Diesel / Inline 6
Transmission: Automatic / Mercedes PowerShift 3 / Turbo Retarder Clutch
First axle: 9.000 kg / Steel suspensoin / Tyres 385/65R22,5
Second axle: 8.000 kg / Air suspension / Tyres 385/65R22,5
Rear axles: 13.000 kg per axle / Steel suspension / Hub reduction / Tyres 315/80R22,5
Wheelbase: 3.900 mm
GVW: 41.000 kg
GCW: 250.000 kg
Equipment:
New Turbo Retarder Coupler + Transmission 08-2022
New Engine 03-2023
Cross-Member for heavy duty coupling, front,
Coupling Jaw 50 mm
Rocking RO*56E coupler at rear
Jost JSK 38-C1, axial fifth wheel on sliding frame
Fuel tank 900 L
AdBlue tank, 60 L
Orange warning lights
Working lamps
Air horn
Stainless steel tool boxes
Central greasing
Marker boards
2x Stairs
Diamond plate cover
= Meer informatie =
Algemene informatie
Opbouw: Zware last
Transmissie
Transmissie: Mercedes PowerShift 3, Automaat
Asconfiguratie
Vooras: Bandenmaat: 385/65R22,5; Max. aslast: 9000 kg; Meesturend
Middenas: Bandenmaat: 385/65R22,5; Max. aslast: 8000 kg; Meesturend
Achteras 1: Bandenmaat: 315/80R22,5; Max. aslast: 13000 kg; Reductie: naafreductie
Achteras 2: Bandenmaat: 315/80R22,5; Max. aslast: 13000 kg; Reductie: naafreductie
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Financiële informatie
Prijs: Op aanvraag