

Royal Enfield BULLIT Electra motorcykel till försäljning på auktion

















































Om du väljer att köpa utrustning till ett lågt pris, se till att du kommunicerar med den riktiga säljaren. Ta reda på så mycket information om ägaren av utrustningen som möjligt. Ett sätt att fuska är att representera dig själv som ett riktigt företag. Vid misstanke, informera oss om detta för ytterligare kontroll, via feedbackformuläret.
Innan du bestämmer dig för att göra ett köp, granska noga flera försäljningserbjudanden för att förstå den genomsnittliga kostnaden för din utvalda utrustning. Om priset på erbjudandet du tycker är mycket lägre än liknande erbjudanden, tänk på det. En betydande prisskillnad kan indikera dolda fel eller försök från säljaren att begå bedrägliga handlingar.
Köp inte produkter där priset är för annorlunda än genomsnittspriset för liknande utrustning.
Ge inte samtycke till tvivelaktiga löften och förbetalda varor. Om du är osäker, var inte rädd för att klargöra detaljer, be om ytterligare fotografier och dokument för utrustning, kontrollera dokumentens äkthet, ställ frågor.
Den vanligaste typen av bedrägeri. Oärliga säljare kan begära en viss förskottsbetalning för att "boka" din rätt att köpa utrustning. Således kan bedragare erhålla ett stort belopp och försvinna, utan att ni kan få kontakt längre.
- Överföring av förskottsbetalning till kortet
- Gör ingen förskottsbetalning utan pappersarbete som bekräftar processen att överföra pengar, om säljaren är osäker i meddelandet.
- Överföring till "Trustee"-kontot
- En sådan förfrågan borde vara alarmerande, du kommer sannolikt att kommunicera med en bedragare.
- Överföring till ett företagskonto med ett liknande namn
- Var försiktig, bedragare kan dölja sig som kända företag, och gör små ändringar av namnet. Överför inte pengar om företagets namn är i tvivel.
- Byte av egna uppgifter i fakturan till ett verkligt företag
- Innan du gör en överföring, se till att de angivna uppgifterna är korrekta och om de avser det angivna företaget.
Säljarens kontaktuppgifter






Der Rahmen ist professionell geschweißt und homologiert. Die Vorderradgabel und der Kraftstofftank sind Originalteile aus der Vorkriegszeit. Die Patina des Panzers ist authentisch und setzt sich im gesamten Design fort, was einen schönen nostalgischen Charakter erzeugt.
Das Rad hat weniger als 2.000 km auf dem Tacho und wurde schon immer mit Sorgfalt behandelt – eher gehegt als gefahren.
Trotz des Hardtail-Rahmens ist dieses Bike überraschend komfortabel zu fahren und bietet Fahrspaß pur. Es ist eine No-Nonsense-Maschine für den echten Enthusiasten.
Der originale EFI wurde auf Vergaser umgerüstet, mit Teilen von den renommierten Hitchcocks Motorcycles aus England – dem Spezialisten in Royal Enfield.
Leistungsbeschreibung:
500 ccm Einzylindermotor
Vergaser-Umbau (Hitchcocks)
Authentischer Look & Feel aus der Vorkriegszeit
Hardtail-Rahmen, voll homologiert
Alle Unterlagen verfügbar
The frame is professionally welded and homologated. The front fork and the fuel tank are original pre-war parts. The patina of the tank is authentic and is continued throughout the design, which creates a beautiful nostalgic character.
The bike has less than 2,000 km on the odometer and has always been treated with care – cherished rather than ridden.
Despite the hardtail frame, this bike is surprisingly comfortable to ride and offers pure riding pleasure. It is a no-nonsense machine for the real enthusiast.
The original EFI has been converted to carburettor, with parts from the renowned Hitchcocks Motorcycles from England – the specialist in Royal Enfield.
Specifications:
500cc single cylinder engine
Carburettor conversion (Hitchcocks)
Authentic pre-war look & feel
Hardtail frame, fully homologated
All documents available
Uniek custom project op basis van een Royal Enfield Bullet 500 EFI Electra. Deze bijzondere motor werd in 2014 in Brugge gebouwd voor de toenmalige Europese importeur Moscodisco, speciaal voor het Autosalon van 2015, waar hij voor het eerst werd tentoongesteld. Het frame is professioneel dichtgelast en gehomologeerd. De voorvork en de benzinetank zijn originele pre-war onderdelen. De patina van de tank is authentiek en is doorgetrokken in het volledige ontwerp, wat zorgt voor een prachtig nostalgisch karakter. De motor heeft minder dan 2.000 km op de teller en is altijd met zorg behandeld – eerder gekoesterd dan bereden. Ondanks het hardtail-frame rijdt deze motor verrassend comfortabel en biedt hij puur rijplezier. Het is een no-nonsense machine voor de echte liefhebber. De originele EFI is omgebouwd naar carburateur, met onderdelen van het gerenommeerde Hitchcocks Motorcycles uit Engeland – dé specialist in Royal Enfield. Specificaties: 500cc ééncilinder motor Carburatorconversie (Hitchcocks) Authentieke pre-war look & feel Hardtail frame, volledig gehomologeerd Alle documenten aanwezig
Le cadre est soudé et homologué par des professionnels. La fourche avant et le réservoir de carburant sont des pièces d’origine d’avant-guerre. La patine du réservoir est authentique et se poursuit tout au long du design, ce qui crée un beau caractère nostalgique.
Le vélo a moins de 2 000 km au compteur et a toujours été traité avec soin, chéri plutôt que conduit.
Malgré le cadre semi-rigide, ce vélo est étonnamment confortable à conduire et offre un pur plaisir de conduite. C’est une machine sans fioritures pour les vrais passionnés.
L’EFI d’origine a été converti en carburateur, avec des pièces de la célèbre maison Hitchcocks Motorcycles d’Angleterre, le spécialiste de la Royal Enfield.
Spécifications:
Moteur monocylindre de 500 cm³
Conversion de carburateur (Hitchcocks)
Aspect et sensation authentiques d’avant-guerre
Cadre semi-rigide, entièrement homologué
Tous les documents disponibles
Il telaio è saldato professionalmente e omologato. La forcella anteriore e il serbatoio del carburante sono parti originali anteguerra. La patina del serbatoio è autentica e continua in tutto il design, il che crea un bellissimo carattere nostalgico.
La bici ha meno di 2.000 km sul contachilometri ed è sempre stata trattata con cura, amata piuttosto che guidata.
Nonostante il telaio hardtail, questa bici è sorprendentemente comoda da guidare e offre puro piacere di guida. È una macchina senza fronzoli per i veri appassionati.
L'EFI originale è stato convertito in carburatore, con parti della rinomata Hitchcocks Motorcycles dall'Inghilterra, lo specialista di Royal Enfield.
Indicazioni:
Motore monocilindrico da 500 cc
Conversione del carburatore (Hitchcocks)
Autentico look e atmosfera prebellica
Telaio hardtail, completamente omologato
Tutti i documenti disponibili
Het frame is professioneel dichtgelast en gehomologeerd. De voorvork en de benzinetank zijn originele pre-war onderdelen. De patina van de tank is authentiek en is doorgetrokken in het volledige ontwerp, wat zorgt voor een prachtig nostalgisch karakter.
De motor heeft minder dan 2.000 km op de teller en is altijd met zorg behandeld – eerder gekoesterd dan bereden.
Ondanks het hardtail-frame rijdt deze motor verrassend comfortabel en biedt hij puur rijplezier. Het is een no-nonsense machine voor de echte liefhebber.
De originele EFI is omgebouwd naar carburateur, met onderdelen van het gerenommeerde Hitchcocks Motorcycles uit Engeland – dé specialist in Royal Enfield.
Specificaties:
500cc ééncilinder motor
Carburatorconversie (Hitchcocks)
Authentieke pre-war look & feel
Hardtail frame, volledig gehomologeerd
Alle documenten aanwezig